Adieu Hydraulic suspension!
Hello Intelligent Pneumatic suspension!
2014年パリモーターショーで、すべての目はDSディバインに行きました。
At 2014 Paris Motor Show, all eyes went on the DS Divine.
しかし、私の目はプジョークォーツコンセプトカーに行ってきました。
However, my eyes went for the Peugeot Quartz concept car.
クォーツコンセプトカーは、PSAの次の車世代のヒントです(2016年〜)
The Quartz Concept Car provides a hint of PSA's next car generation (2016 ~)
確かに重要なヒントです。
An important hint, indeed.
クォーツのフロントアクスルのサスペンションはマクファーソンストラットと背面にはマルチアーム、それとオンボードの電気モータをつながります。
The suspension of Quartz front axle employs McPherson struts and a multi-arm arrangement on the rear, including on-board electric motor.
新しい空気式サスペンションは自動的に300と350ミリメートルの間でグランドクリアランスを調整する。
A new pneumatic-suspension automatically adjusts ground clearance between 300 and 350 mm.
この関数は、道路をスキャンする光学系により制御される。
スキャンカメラは、路面の変動を予測するナビゲーションシステムにリンクされている。
This function is controlled by an optical system that scan the road, using cameras linked to a navigation system to anticipate variations in the road surface.
まあ、簡単に説明を作るために、私は前に書いたブログを見てください、こちらへ。
Well, to make it an easy explanation, have a look at my previous post, here.
クォーツコンセプトカーは次世代プジョー5008 SUV(P87コードネーム)やシトロエン/DS SUVをヒントします。
The Quartz concept car hint the next generation Peugeot 5008 SUV (P87 codename) and other Citroen / DS SUV.
P87は2016年終わり頃にレンヌ工場で生産始める予定です。
The P87 will be produced at Rennes factory at the end of 2016.
現在は、プジョー508とシトロエンC5がレンヌ工場で生産されています。
レンヌ工場ではP87が508の置き換えます。
The Peugeot 508 and citroen C5 are currently produced at Rennes factory.
The P87 will replace the 508 production.
DS 8 illustration by Automobile Magazine
C5に置き換えられます車はまだ発表されていません。
The car that will replace the C5 has not been announced yet.
しかし、PSAの組織内にはシトロエン/ DSの車が新しいプラットフォームが最初に装備されている。
プジョーには新しいエンジンが最初に装備されています。
2015年はシトロエンDS、世界初のハイドロニューマチックサスペンション車の60周年です。
C5は最後となります。
2015 is the 60th anniversary of Citroen DS, the world first hydropneumatic suspension car.
C5 will be the last.
シトロエンは次世代の大きなDSを準備しています。
Citroen is preparing the next generation big DS.
Wait & See...
Follow me on Twitter @FrenchCarGeek (aka シトロエン人)
クォーツのフロントアクスルのサスペンションはマクファーソンストラットと背面にはマルチアーム、それとオンボードの電気モータをつながります。
The suspension of Quartz front axle employs McPherson struts and a multi-arm arrangement on the rear, including on-board electric motor.
新しい空気式サスペンションは自動的に300と350ミリメートルの間でグランドクリアランスを調整する。
A new pneumatic-suspension automatically adjusts ground clearance between 300 and 350 mm.
この関数は、道路をスキャンする光学系により制御される。
スキャンカメラは、路面の変動を予測するナビゲーションシステムにリンクされている。
This function is controlled by an optical system that scan the road, using cameras linked to a navigation system to anticipate variations in the road surface.
まあ、簡単に説明を作るために、私は前に書いたブログを見てください、こちらへ。
Well, to make it an easy explanation, have a look at my previous post, here.
クォーツコンセプトカーは次世代プジョー5008 SUV(P87コードネーム)やシトロエン/DS SUVをヒントします。
The Quartz concept car hint the next generation Peugeot 5008 SUV (P87 codename) and other Citroen / DS SUV.
P87は2016年終わり頃にレンヌ工場で生産始める予定です。
The P87 will be produced at Rennes factory at the end of 2016.
現在は、プジョー508とシトロエンC5がレンヌ工場で生産されています。
レンヌ工場ではP87が508の置き換えます。
The Peugeot 508 and citroen C5 are currently produced at Rennes factory.
The P87 will replace the 508 production.
The Quartz concept car hint the next generation Peugeot 5008 SUV (P87 codename) and other Citroen / DS SUV.
P87は2016年終わり頃にレンヌ工場で生産始める予定です。
The P87 will be produced at Rennes factory at the end of 2016.
現在は、プジョー508とシトロエンC5がレンヌ工場で生産されています。
レンヌ工場ではP87が508の置き換えます。
The Peugeot 508 and citroen C5 are currently produced at Rennes factory.
The P87 will replace the 508 production.
DS 8 illustration by Automobile Magazine |
C5に置き換えられます車はまだ発表されていません。
The car that will replace the C5 has not been announced yet.
しかし、PSAの組織内にはシトロエン/ DSの車が新しいプラットフォームが最初に装備されている。
プジョーには新しいエンジンが最初に装備されています。
2015年はシトロエンDS、世界初のハイドロニューマチックサスペンション車の60周年です。
C5は最後となります。
2015 is the 60th anniversary of Citroen DS, the world first hydropneumatic suspension car.
C5 will be the last.
シトロエンは次世代の大きなDSを準備しています。
Citroen is preparing the next generation big DS.
Wait & See...
Follow me on Twitter @FrenchCarGeek (aka シトロエン人)