Tuesday, January 6, 2015

シトロエン C3 2015年 限定の色 (マーケティング原則)

Citroen C3 2015 New Colors (Marketing Principle)


シトロエンC3ブルーボッティチェリは日本で大ヒットでした。
The Citroen C3 Bleu Botticelli was a big hit in Japan.

ブルーボッティチェリC3の生産は2012年に終了した。
The production of Bleu Botticelli C3 ended in 2012.

2012年以来は、C3の売上高は落ちてる。
Since 2012, C3 sales are falling down.

新しい3気筒1.2LエンジンとETG5セミオートギアボックスは足りない。
日本人はかわいい色のC3が欲しい。
The New 3 cylinder 1.2L engine and ETG5 Semi-Automatic gearbox are not enough. 
Japanese car buyers wants cute colored C3. 

現在はシトロエンの工場で、潜在的にかわいいソリッドカラーがあります。
Currently, there are some potentially cute solid color in Citroen factories.



Bleu Lagoon from the Citroen C4 Cactus (シトロエン C4 カクタス)
Hello Yellow from the Citroen C4 Cactus (シトロエン C4 カクタス)

Orange Aerien from C3 Pluriel (not produced anymore, but the color is still referenced)
C3 Plurielの生産は終了ですけど、色はまだ参照されています。
Vert Muscinee (1955年 シトロエンDSの色です、60周年限定の色はいいんじゃないかな?)
The Vert Muscinee is from the 1955 Citroen DS, it is not produced but why not making it a 60th anniversary color limited edition? (I know that Citroen and DS are now separated brands...)

まあ、私は割引キャンペーンを作るよりも、オシャレな色限定車を生産するが優れたマーケティングと思います。
Well, I think a good marketing is to produce a in-demand colored limited edition car rather than splashing discount campaign for unwanted model.

日本では、ルノーカングーとフィアット500がシトロエンC3よりも人気があります。
In Japan, the Renault Kangoo and Fiat 500 are more popular than Citroen C3.

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